Sunday 29 April 2012

~~ KaWaN ~~

assalamualaikum ~~
sye x thu pe perasaan  sye sekarang,.
sye rase sye banyak buat silap kt kawan - kawan sye,.
sye tahu sye byk buat salah pada kawan - kawan sye,. 
sye juga manusia tapi boleh x kamu memaafkan sye sekiranya sye telah lupakan kamu,.
sye sayang kawan - kawan sye,.
sye memang x nak kehilangan kamu sume tapi mase telah mengubah diri sye,.
kamu mesti menganggap yang sye telah melupakan kamu sume,.
sye minta maaf kalau - kalau sye telah melupakan kamu,.

kawan sye MAREENA RAZALI,.
kamu kawan saya sewaktu saya di tingkatan 4 & 5. mula-mula saya kenal kamu pun ade pengantara yang mengenalkan kamu kepada saya. sejak dari tu saya mula rapat dengan kamu. kemana saja kamu pergi sayalah orang yang akan mengekori kamu. just like best friend foever.kita banyak brkongsi cerita ketika itu. ibu bapa kita kenal kita dik kerana setiap kali kita hendak ke aktiviti sekolah kita akan pergi bersama-sama. ingat lagi setiap kali nak pergi aktiviti "awak nnti kita pergi sama tau! , awak tunggu kat rumah nanti saya sampai! " itu lah kami. tapi sekarang saya seperti merasakan sesuatu yang membuatkan kami berjauhan. seperti ade jurang yang menghalang. tapi apa-apa pun saya cakap kan kat sini, saya minta maaf jika saya ada melakukan kesilapan terhadap kamu. terima kasih sebab jadi kawan saya semasa itu.
kawan sye LIA KHAIRUL ANWAR ,.
kawan saya ketika saya mula-mula berada di UTHM nie. masuk jer bilik jumpe dua orang yang agak asing dengan saya. mula bertegur then mulalah menjerit x tentu hala. mula dari situ kita berkenal dan rapat. kita mulalah rapat setiap kali kelas nak sangat balik bilik cepat2 sebab banyak nak di ceritakan kat kamu dan yang lain. dah macam pe dah. tapi waktu tu memang best kan. lepas tu kita selalu dengar lagu pagi2. bile nak  g klas mesti kamu akan mainkan lagu2 yang kamu suka. tapi sebab satu perkara yang kamu sukar untuk menerima saya balik sabagai kawan meluahkan rasa dan perasaan. malam tu memang saya x fikir ape -ape untuk kenakan kamu. saya buat macam tu sebab saya mula risau kenapa kamu x balik2 sampaikan pukul 12 lebih waktu tu. kawan - kawan study group datang bilik cari kamu tapi kamu x de kat bilik tu yang saya rase nak bagi kamu pengajaran. tapi ade sesuatu yang tidak dirancang sepanjang saya dah kawan-kawan lain menyembunyikan diri. saya memang tidak menyangka mereka akan mempertaruhkan perasaan kamu. dengan tanpa berfikir saya juga turut serta dengan mereka ketika itu. selepas daripada itu saya mula rasa yang kurang menyenangkan. saya faham kalau saya di tempat kamu saya juga akan tergamam dengan perbuatan itu. walaupun mampu tersenyum tetapi peristiwa itu mungkin sukar untuk di lupakan.
saya ingin meminta maaf segala salah dan silap saya terhadap kamu selama ini. diharap kamu tidak menyimpan dendam kepada saya. saya juga akan memaafkan kamu selama kita pernah berkawan.
kawan saya AZYAN,.
kamu kawan saya ketika saya masih di sekolah rendah. saya mula kenal kamu sewaktu darjah 3 kalau x silap. sampai tamat sekolah kita bersahabat. saya ade juga datang ke rumah kamu. kamu pun memperkenalkan keluarga kamu kepada saya. sekarang saya dah terputus hudungan dengan kamu. saya x tahu kamu di mana. saya berharap jika di izin kan allah kita bertemu ye,. sebab saya rindu dengan lawak - lawak kamu tu.
saya memang merindui kamu sume tapi x mampu untuk mengingati kembali kenangan2 bersama kamu sume,.
setakat ini saja saya mampu luahkan ,. 
terima kasih kerana menjadi kawan saya ketika itu,. klau saya mampu untuk menceritakan tentang kamu sume saya akan luahkan segala-galanya kepada kamu,. 

1 comment:

  1. Kalau perubahan kita ke arah kebaikan..Tak salah..Sebagai kawan,mereka sepatutnya faham.. :)

    Terokai percutian Jakarta-Bandung saya.. :)
    http://callmynamesally.blogspot.com/2012/04/jakarta-bandung-part-2.html

    ReplyDelete